Saturday, May 14, 2011

minat??...

                                                      
saya ada seorang kawan ni..hmm..biasalah..namanya pun remaja..pasti ingin disayangi dan menyayangi..saya tak kisah pun kalau dia nak minat dengan siapa-siapa..sebabnya, saya pun sama jugak..ada minat kat seseorang tu..tapi diam-diam sudah..

    kawan saya ni pun samalah..dia minat budak tu, tapi dia tak beritahu pun dekat budak yang dia minat tu..cumanya, apa yang saya rasa silap, dia pergi kat facebook budak tu, pastu dia print gambar budak lelaki tu.. saya tak ingat pula dia edit gambar tu ke tidak..

   bila dekat sekolah, kawan saya ni tunjuk dengan saya gambar budak lelaki tu..mula-mula saya tak kesah sangat.. rasa macam biasa-biasa je..tapi dekat dalam dorm, bila saya renung-renungkan balik, sebenarnya menyimpan gambar lelaki ajnabi ni sebenarnya zina mata..begitu juga bagi jantina yang berlawanan..

   so, ambillah pengajaran..tak payah la nak simpan-simpan gambar ni..kalau ada jodoh takkan ke mana.. ye tak? hmm..cukupah sekadar berdoa agar ditemukan jodoh kita bersama insan itu..amin..sekarang ni saya tengah pening kepala..macam mana nak tegur kawan saya yang seorang ni..bukan apa, kalau kita tegur, takut dia terasa..lagipun, orang yang nak menegur ni pun,bukan baik mana.. sama jer dengan hamba Allah yang lain.. banyak melakukan kesalahan..

   tapi bak kata senior saya, K.Kina.. biar hilang kawan asalkan jangan hilang Allah..

2 comments:

  1. tenkiu,eli.. bab aq pon nak wat bende 2..tpi waswas la..tetibe ter bukak k0 nye blog.. mekaseh fwen..

    ReplyDelete