Saturday, July 9, 2011

keegoanmu..


salam semua..di kesempatan ini ingin aku titipkan kisah rakan ku yang seorang ini..di mata ku, dia seorang yang boleh tahan kacak, tinggi lampai orangnya..slim,,..dari air muka wajahnya, dia kelihatan sdikit tegas..tapi, kalau dah kenal,boleh tahan mesra orangnya..
    pada tahun ini, kami satu kelas..aku duduk di belakangnya..dia memang terkenal dengan sikap tegasnya..tapi, kadang-kadang ketegasannya itu membuatkan orang naik mencirap dengan dia.. pada mulanya kami rapat. dia sering bagi aku gula-gula kalau aku mengantuk semasa guru megajar.kalau aku lapar, nanti dia bagi aku biskut. aku gembira ada kawan seperti macam dia..
   sehinggalah pada suatu hari, dia bergaduh dengan seorang pelajar perempuan di kelasku..hal itu membuatkan, dia anti perempuan..kalau chat dengan aku dekat fb pun.,dia gunakan bahasa yang kasar..example,"mampos ar..". walhal dulu kami seperti adik-beradik..aku sedaya upaya melayannya seperti biasa.walaupun dia menggunakan bahasa yang kasar dengan aku, aku tak pernah melawan atau membetah..sebab, aku terlalu sayangkan persahabatan kami..walaupun kami memang baru kenal tahun ni, tapi aku sendiri pun tak tahu kenapa..aku sedih sangat bila dia bersikap dingin..
   aku tertanya-tanya, apa salah aku pada dia..aku cuba cari keslahan aku..malangnya aku tak jumpa. kalau nak diikutkan, pelajar perempuan lain sering lawan cakap dia..tapi, dia taklah dingin dengan mereka..kalau ada pun, sikit-sikit je la...tapi dengan aku, kalau aku pangil dia, tak pernah nak menoleh..bercakap dengan dia macam cakap dengan tunggul..
   hari itu, dia terjatuhkan barang aku.dia tersepak barang tu, tapi dia tak ambil balik pun barang aku kat atas lantai tu..dia just tengokkan and bla..aku panggil dia,sebab aku geram sangat..tapi dia tak menoleh pun..saat tu, rasa benci tu mula ada dalam diri. betapa aku bersabar melayan karenah dia.. dan ini balasannya..
    baru-baru ni, dia buang aku dari friend list di facebook..huh..sampai hati dia.. apalah salah aku agaknya. aku sentiasa doakan dia mendapat petunjuk..semoga tuhan, lembutkan hati dia..dan semoga egonya reda.. aku rindu persahabatan kami yang dulu..

p/s:dear friend, aku rindu engkau yang dulu..aku tak tahu kenapa engkau jadi macam ni sekarang..sedarlah,   kawan..

2 comments:

  1. from nurul shera: jgn sedey.. slh seorg dri trio azam ke.? azam khair ye?kal0 azam mahat x kan le.. cuz dye ade dlm fwen list k0 agi.. n tgx cam baek jek btw k0 kte dye tinggi,azam mahat tinggi ke??..talat kan? aq p0n kne rem0ve gax.. tpi k0 kte bwu kenal ta0n ny?huhu..? sowi kal0 slh..
    from shera specky: ala..pedulikan jex.. laki eg0 je lebey.. insya-allah aq pun akn doa an dye gak..

    ReplyDelete
  2. huhu...skrg da ok kot..td kat kls da tgo..doa kte da tmkbul,,alhamdulillah......

    ReplyDelete