Sunday, December 4, 2011

aku ingin kembali..




assalammualaikum..
aniyongsayo!!!di waktu petang begini memang rasa nak menghadap komputer jer,,tak mahu ganjak sedikit pun ke tempat lain..biasalah,,cuti sekolahkan??bila masa sekolah tak sabar nak balik rumah,,maklumlah tinggal asrama..tapi bila dah habis sekolah,,mulalah rasa rindu kawan-kawan,,ahli dorm,,cikgu-cikgu..nasib baik ada laman-laman sosial,,macam facebook,,twitter,,tempat untuk melepas rindu.. boleh komen-komen and chat tanpa bayaran..

    cakap tentang laman sosial,,baru-baru ni saya baru sign up twitter..namanya,,elib2uty..sapa-sapa yang ada,,khabar-khabar la ya..boleh saya jadi follower anda.. rasa seronok dapat baca tweet orang..macam-macam ragam..ada yang mengarut,,merepek..tapi, tak kirang juga yang menulis kata-kata motivasi dan tazkirah..saya sendiri pun kadang-kadang merepek juga kalau tweet-tweet tu..entah apa-apa je..apa yang terlintas dekat kepala otak,,itulah yang saya tulis..

    daripada tweeter ni jugak,,saya jumpa balik dengan seorang kawan saya yang dah pindah tahun lepas..daripada muar,,terbang nun jauh ke kedah sana..rindu..namun,, tudung labuh yang dia hadiahkan pada saya itulah yang saya jadikan barang kenang-kenangan..

    saya pun tengok-tengoklah twitter artis-artis malaysia ni,,sesetengahnya standard la kan..dengan gambar tak pakai tudung and baju yang tak berapa nak cukup kainnya..namanya pun umat akhir zaman,,dah takut Allah agaknya..

    namun begitu, saya terpaut pada dua profil artis ni,,Wardina dan Irma Hasmie.. mereka berdua ni bertudung..wardina,,memang dari awal lagi bertudung..saya ingat juga dia pernah berlakon cerita mat dispetch dengan ahmad idham tak silap saya..suka tengok dia berlakon,,lembut dan ayu gitu.. and sekarang selalu nampak dia dekat mhi lah.. every morning.. irma hasmie pula, dulu tak bertudung,,tapi syukur alhamdulillah.. sekarang dia sudah berubah dengan memakai hijjab..irma hasmie yang sekarang jauh lebih cantik daripada yang dahulu..ingat tak, dulu dia pernah berpasangan dengan nabil raja lawak??siap pegang-pegang lagi..tapi,,dengan hidayah Allah,,dia sudah berubah jauh lebih baik sekarang..

     mengapa saya tertarik,,sebab apa yang mereka tweetkan bukanlah benda-benda yag merepek..sebaliknya, berupa tazkirah dan kata-kata motivasi yang boleh kita guna pakai dalam kehidupan seharian.. wardina ada tweetkan tentang fadilat berpuasa pada 9 dan 10 muharram..  irma hasmie pula tidak pernah mengecewakan peminatnya dengan membalas twitter mereka dengan kata-kata yang sopan..

   bagusnya jika semua artis Malaysia begini..sedap mata memandang dan berbakat..bila difikirkan balik,,kenapalah saya tak boleh jadi seperti mereka??apa yang say tweetkan mesti melalut dan kebanyakannya tentang kpop..kadang-kadang saya sendiri pun terlalu obses dengan kpop..padahal rakan-rakan dah ramai yang menegur.. tapi,,entahlah..

   
   apa yang penting saya nak berubah..saya tak nak lagi tweet yang bukan-bukan..biarlah berkisar tentang agama kita yang suci,,ISLAM..


No comments:

Post a Comment