Saturday, December 3, 2011

hei!! i'm miss simple!!




aniyongsayo!!hehe,,assalammualaikum..rasanya dah lama sangat tak update blog ni..haha.. alah,kalau update pun rasanya tak ada siapa yang nak tengok.. tapi, mata sendiri pun nak tengok nukilan sendiri jugak..tengok orang lain punya blog,,peh!!..vouge!! siap bergerak-gerak lagi..glinter,gambar kiri kanan, nama terpampang punyalah besar.. macam mana nak buat ya?tapi tak apalah,,asalkan mata sedap mata memandang..lagu pun sekarang dah baru,,hehe..jiwang tak? level jiwang tu ada increase sikitlah.. sejak bila ya? erm,,rasanya sejak melayan drama korea,,maybe..boys over flower dan yang terkini city hunter..kedua-sua cerita dibintangi oleh lee min ho..antara pelakon yang paling aku kagumi..

    tajuk hari ni,,miss simple..well, aku perempuankan?so,,misslah.. tapi, tak ada kaitan dengan super junior ya..rasanya, sekarang ni mesti ramai elf sedang menonton concert super junior di ibu negara..mereka di malaysia hari ini..

   baru-baru ni sebenarnya saya sedang melayan satu buku motivasi bertajuk 'bibir merayu hati bernafsu'..haha.. vouge tak tajuknya..tapi, sebenarnya buku ni islamik..ada hadis, dan firman Allah.. beberapa persoalan aku tentang cinta terjawab sejak aku baca buku ni..

   example,,apa beza cinta yang palsu dan cinta yang suci.. lafaz mamat yang kaki perempuan.. and macam-macam lagilah.. dan sekarang baru saya sedar..untuk mendapat cinta yang suci dan pasangan yang benar-benar baik memang susah nak cari sekarang..calon pasangan seperti yang dikatakan Rasullullah:

   1. beragama
   2. ada rupa
   3. berketurunan yang baik
   4. berharta

   saya sendiri pun tak pasti sama ada saya mampu untuk menjadi seperti ciri-ciri yang di atas.. apatahlagi untuk menjadi sebaik saidatina Khadijah mahupun saidatina Aisyah.. moga-moga..

   selain itu, banyak juga kata-kata hikmat yang saya dapat.. dalam buku ini ada tertulis,,"kalau anda melihat rakan-rakan anda masing-masing mempunyai pasangan dan kelihatan sangat romantis,, sedang anda pula langsung tidak pernah terjebak dengan gejala 'couple' itu,,anda tidak perlu cemburu.. sebaliknya,, berbanggalah dengan diri anda kerana anda sebenarnya telah berjaya menjaga martabat diri dan kesucian diri anda..biarlah hanya pasangan anda yamg telah dihijab kabulkan dengan anda yang dapat merasa indahnya apabila bercinta dengan anda.."

   honestly,,rasa cemburu aku dengan kawan-kawan aku selama ni,, terus lenyap.. terasa aku beruntung sangat-sangat sebab terlepas daripada gejala tu.. and daripada pendapat aku sendiri,, mereka yang bercouple masa 'belajar' ni,, memanglah happy masa tengah happy-happy tu,,tapi bila dah clash,,menangis mengalahkan  orang yang kena jatuh talak..

   so,,rasanya sampai sini dahulu ya..wassalam..

couple??hmm,,kalau berani cubalah..
ela &shafiq
just cousin,,nothing la..


No comments:

Post a Comment