Tuesday, December 6, 2011

kata cinta??..





assalamualaikum,,aniyongsayo!!!gempak tak tajuk nye?ni cuma peringatan buat semua yang bergelar Islam dan remaja..biasalah,,dah namanya pun remaja kan? masa ni lah kita sebok belajar,,and dalam masa yang sama masa ni jugak lah kebanyakan daripada kita,,bercouple,,jadi admiere (hentam ejaan) seseorang..standard la tu kan..semua orang ingin menyayangi dan disayangi..

sekiranya cinta jauhi zina
   kata cinta..tapi,,kau bawa orang yang kau cinta tu masuk neraka..pehal?orang yang memandang lawan sejenisnya beberapa saat pada pertama kali, diberi kelonggaran oleh islam. namun, sekiranya dengan pancaindera penglihatan itu dia memandang lawan sejenisnya dengan nafsu syahwat yang menggebu, itulah yang disebut sebagai zina penglihatan..akak dorm aku pernah kata,,pandang sekali, rezki.. pandang kali kedua dah dosa,,kot..

   next,,zina hidung..jangan ingat hidung tak boleh berzina taw!!tapi,,zina hidung ni most pada lelaki lah.. berlakunya,,bila lelaki bau harum perfume wanita.. and akhirnya,,dia teransang..itulah zina hidung..

   kalau orang yang berlawanan jenis bersentuhan kerana darurat seperti berhimpit-himpit dalam pengangkutan awam atau ketika melakukan ibadah haji ataupun dalam keadaan memberikan pertolongan kepada orang lain adalah tidak berdosa.. tapi,,kalau sengaja..izhar halki la kan..terang2 salah dari segi agama..

   zina fikiran atau zina hati pula contohnya,,membayangkan kecantikan tubuh lawan sejenisnya sehingga membangkitkan nafsu syahwat..demikianlah zina,,perkara yang dapat merosakkan hidup melalui pelbagai ragam dan pintu kemaksiatan..sekiranya dilanggar,,neraka jahim menjadi balasan..

Allah berkata:
   "janganlah kamu mendekati zina. sesungguhnya zina itu perbuatan keji dan jalan yang buruk.."




No comments:

Post a Comment