Wednesday, February 2, 2011

aq REDHA..


ya Allah...aq redha dengan takdir dan ketentuan-Mu..sesungguhnya Engkau itu Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.. dan aku yakin,, setiap perkara yang telah Engkau takdirkan untukku pasti ada hikmah disebaliknya..

    kini, aku hanya berpegang pada kata-kata idolaku,, Tuhan itu tidak akan memberi dugaan kepada hamba-Nya yang tidak mampu hamba-Nya tanggung.. jadi, sekarang aku yakin.. aku pasti dapat menempuhi dugaan ini.. aku harus kuat menghadapinya walaupun kadangkala hatiku goyah..

   aku berharap, dengan dugaan ini, aku akan lebih menghargai kasih sayang-Mu.. semoga aku tidak alpa akan kekuasaan-Mu.. dan semoga dugaan ini akan menjadi pedoman untukku menghadapi hari-hari yang mendatang dengan lebih tabah. hari-hari mendatang yang mungkin lebih sukar untukku hadapi..

    Ya-Allah.. aku sedar.. dunia ini hanyalah pinjaman untukku.. bila-bila masa sahaja Engkau boleh mengarahkan malaikat izrail untuk menyabut nyawaku.. bila-bila masa sahaja Ya Allah.. tapi aku takut, sekiranya orang di sekelilingku belum bersedia mengampunkan diriku.. barangkali kesalahan ku terhadap ibuku, ayahku, kakakku.. sudahkah mereka mengampunkan dosa-dosaku..?

    bagaimana pula dosaku terhadap sahabatku?.. ketidak jujuranku terhadapnya.. sudahkah dia mengampunkan diriku..? andainya aku tiada lagi di dunia, adakah dia akan menangisi pemergianku? atau dia hanya meraikan pemergian aku yang dianggap sebagai musuhnya.. lembutkanlah hatinya untuk memaafkan diriku Ya Allah...

    sesungguhnya cinta-Mu kekal nan abadi.. aku redha akan dugaan ini.. aku bertawakkal kepada-Mu akan semua yang akan terjadi..

No comments:

Post a Comment