Friday, February 4, 2011

paTAh haTY...


hmm.. pernah patah hati tak?? ada yang patah hati sampai terjun bangunan, ada yang patah hati sampai minum racun dan ada yang patah hati sampai sanggup dilanggar oleh kerata api..

    saya, macam biasalah tak pernah patah hati dengan lelaki.. kalau patah hati pun, dengan kawan sendiri.. dengan kawan sekelas, dengan kawan baik.. hmm,, susah betul nak cari teman sejati ni ek..? bilalah saya boleh jumpa kawan sehidup saya.. mungkin kakak saya SUHAILA SUMARI tu jelah kawan saya yang paling baik dekat dunia ni.. 

    orang kata, buang yang keruh ambil yang jernih.. tapi setakat tulis dan cakap pepatah tu bolehlah.. nak melakukannya.. hmm,,susah yang amat.. saya sendiri pun pelik, kenapa susah sangat nak ambil yang jernih tu..  dan kenapalah susah sangat nak buang yang keruh.. mungkin kerana ego menguasai diri.. astaghfirullahalazim..

    dulu, saya rasa bersalah sangat dengan kawan saya ni.. tapi, apabila dikaji semula dan di'flash back' sedari awal.. hmm, kini ku mngerti kebenarannya.. saya dan sahabat saya seri.. kami sama-sama salah.. bezanya, dia masih bongkak untuk meminta maaf pada saya.. let it go..

     entah kenapa rasa benci padanya membuak secara tiba-tiba.. sampaikan rasa panas je kalau nampak nama dia.. baru nampak nama tu, belum orangnya lagi.. apalah nak jadi.. tak apa, suatu hari nanti saya akan terangkan dan bincangkan tentang kesalahan dia pada saya, yang mungkin dia tak sedar..biarlah keadaan reda dahulu.. jangan dikeruhkan lagi keadaan yang sedia ada keruh.. betul tak? 

    hmm.. pesanan saya, sayangi kawan anda.. kalau agak-agak ada rasa benci tu,, cepat-cepat beristighfar.. kita ini hanyalah hamba Allah yang diberi peluang untuk hidup di muka bumi.. jadi janganlah bermusuh-musuhan ye.. lagi satu, kita janganlah mengkhianati kepercayaan orang.. sekali kita bersikap khianat, susah orang nak percaya kita semula..


LOVE Y0U MY SISTER!!

No comments:

Post a Comment