Friday, February 4, 2011

friENDshIP..



hmm.. comel tak? comelkan? macam kucing-kucing saya yang ada dekat rumah ni.. cuba hayati betul-betul gambar tu.. apa yang anda semua nampak..

    walaupun berbeza warna, ikatan persahabatan itu tetap boleh terjalin.. tapi itu kucing.. kalau manusia, walaupun berbeza warna kulit, berbeza warna rambut mahupun berbeza bangsa, agama dan budaya tetap boleh menjadi sahabat..

     pentingnya bermaf-maafan.. jangan ingat raya je kena minta maaf.. tak raya pun kena selalu meminta maaf dan memaafkan orang.. saya ada satu benda nak dikongsi. mak dan ayah saya setiap sekali sebelum tidur mereka pasti bermaaf-maafan.. sepatutnya saya sebagai anak pun perlu meminta maaf dengan ibu bapa saya dan akak saya sebelum tidur.. tapi, malulah pulak..

    bukan apa, manalah tahu ditakdirkan Tuhan cabut nyawa kita masa kita tidur ke, tak pun malam tu rumah kita terbakar ke, malam tu kita kena bunuh dengan perompak ke, kempunanlah tak sempat minta maaf dengan mak dan ayah.. seperti peribahasa, sediakan payung sebelum hujan.. begitu jugalah kita..

    alhamdulillah, berkat doa saya, akhirnya saya dan sahabat saya mula berbaik semula.. kami sudah saling bermaaf-maafan malam tadi.. fuhh,, nyenyak tidur saya malam tadi. saya akui apabila saya ada buat salah kepada seseorang, memang saya rasa tak senang.. sebelum tidur pun mesti teringat-ingat je kesalahan saya pada orang tu.. sekarang ni bila semua dah selesai, leganya rasa..

     yang penting, setiap masalah itu selesaikanlah dengan perbincangan.. insyaallah, semua akan menjadi baik..


GAYA SALAM PELAJAR ASPURI!!
CUNKAN?

No comments:

Post a Comment