Monday, January 31, 2011

u sMIle,,i smILE..



senyum seindah suria,
yang membawa cahya,
senyumlah dari hati,
duniamu berseri,
senyum umpama titian,
dalam kehidupan,
kau tersenyum,
ku tersenyum,
kemesraan menguntum..

senyum,
kepada semua,
senyumanmu,
amatlah beharga,
senyum membahagiakan,
dengan senyuman,
terjalinlah IKATAN....

murahkanlah hati anda untuk melemparkan senyuman kepada orang lain..senyum itukan sedekah..mendapat pahala jika kita senyum kepada seseorang jika dilakukan dengan ikhlas. lagi pula, jika kita membuat muka masam, kita menggunakan 100 otot..tapi, kalau kita senyum kita hanya menggunakan 1 otot sahaja..

   kadang-kadang mencirap juga saya kalau pergi ke pejabat pos..kakak-kakak yang dekat counter tu, tak reti  nak senyum lansung. kita dah senyum sampai ke telinga pon, dye tetap dengan muka masam dia tu..hai,,nak aje saya tegor dia dekat situ jugak..tapi, nanti dianggap kurang ajar la pulak..

    kalau saya ingin mencari sahabat pun, saya akan mencari orang yang happy go lucky, yang sentiasa tersenyum dan boleh membuat saya tersenyum. saya memang tak suka berkawan dengan orang yang sangat sensitif. kuat merajuk, suka 'moody'. penat nak melayan orang yang macam ni..tapi, alhamdulillah kawan-kawan yang saya ada sekarang semuanya ceria-ceria dan gila-gila.. seronok betul bila dapat kawan yang suka gelak-gelak dan buat lawak bersama-sama.

   kebanyakan orang yang ada masalah, emosinya pasti berubah menjadi muram, 'moody' dan menjadi pendiam. sebenarnya, mengubah emosi menjadi moody tak dapat mengubah apa-apa pun apatah lagi untuk menyelesaikan masalah.

    ada yang lagi teruk, kawan kita ada masalah tetapi masalahnya itu dilepaskan dekat kita..tak pasal-pasal nak marah-marah dekat kita.bila kita tanya "kau ada masalah ke?" dia kata, "tak ada apa-apa.." eh, tak nak bagi tahu pula..hmm,,memang malang kalau dapat kawan macam ni.

   so, pesanan saya sebesar mana pun tekanan yang anda dapat, fail kertas periksa biologi pon, senyum je la sentiasa..percayalah, ia sedikit sebanyak akan merawat kedukaan dan tekanan yang sedang kita hadapi.



U SMILE,,I SMILE..!

No comments:

Post a Comment